سازندگان فیلم‌ها نقش ارتش رادردفاع مقدس خوب منعکس نکرده‌اند،شهیداعرابی مصداق بارزمقاومت جوان ایرانی

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 

 پایگاه مردمی ارتش::فرمانده مرکز توپخانه اصفهان گفت: سازندگان فیلم‌ها در حوزه نقش آفرینی ارتش در دوران دفاع مقدس کوتاهی کرده و اقدامات ارتش را آن طور که باید بازگو نکرده‌اند.

امیر سرتیپ دوم ستاد رضا جهادی ارسی، فرمانده مرکز توپخانه اصفهان در گفت‌وگو با خبرگزاری دفاع مقدس، ضمن تبریک ایام الله دهه فجر، به ویژگی‌های "شهید اعرابی" اشاره کرد و گفت: شهید رضا اعرابی در سال ۱۳۶۲ وارد دانشکده افسری شد و بعد از طی دوران دانشجویی در جبهه‌های حق علیه باطل حضور یافت.

وی با بیان اینکه شهید اعرابی مصداق بارز مقاومت جوان ایرانی است، ادامه داد: او در سال ۱۳۴۲ متولد شد و در سال ۱۳۶۶ در منطقه عملیاتی می‌مک به شهادت رسید.

امیر سرتیپ دوم ستاد جهادی به خصوصیات این شهید مبارز اشاره کرد و افزود: شجاعت، مناعت طبع ایمان تعهد تخصص خوب او نسبت به امور بارز و برجسته بود و بر همین اساس شهید اعرابی از افسران زبده رابط دسته توپخانه به شمار می‌آمد.

وی تصریح کرد: شهید اعرابی در بد‌ترین شرایط عملیاتی داوطلب برای اجرای ماموریت می‌شد و همواره در کار‌ها و انجام عملیات‌ها و طرح‌ها پیشرو و پیش قدم بود.

فرمانده مرکز توپخانه اصفهان تاکید کرد: در ماموریت‌های گروهی نیز شخصا داوطلب می‌شد تا آن‌ها را انجام دهد چرا که با عشق در سنگر جبهه‌ها حضور داشت.

ارشد نظامی آجا در استان‌های اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه شهید اعرابی یکی از دیده‌بان‌های متبحر در دسته خود بود، اذعان داشت: مادر شهید اعرابی او را هنوز زنده می‌داند و اتاقش را با گل‌های محمدی آذین‌بندی کرده و اتاقش مملو از عکس‌های شهید است.

وی خاطرنشان کرد: مادران شهدا گوهر گران‌بهایی هستند که باید از آن‌ها مستندسازی شود تا خاطرات و ناگفته‌های جنگ و شهیدان در تاریخ کشور ماندگار شود.

وی اظهار کرد: والدین شهدا گوهر پنهانی هستند که نباید آن‌ها را فراموش کرد و در زمان حیات آن‌ها ضرورت دارد تا از خاطرات و زندگی نامه شهدا و ویژگی‌های آن‌ها سوال شود.

امیر سرتیپ دوم جهادی ادامه داد: عشق حقیقی در وجود شهید اعرابی ریشه دوانده بود و همین امر سبب شد با توجه به اینکه چند بار پیشنهاد ازدواج به او داده شد، اما گفت تا تکلیف و دین خود را نسبت به انقلاب انجام ندهم ازدواج نخواهم کرد. برای ازدواج همیشه فرصت هست، اما برای ادای دین فرصتی وجود ندارد.

ارشد نظامی آجا در استان‌های اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: شهید در دوران حیات خود نکاتی را بازگو می‌کرد که امروز بزرگ‌ترین تئوریسین‌ها آن‌ها را مطرح می‌کنند و این موضوع جای تعمق و تفکر بسیاری دارد.

وی افزود: در آن شرایط و در اوج جوانی، زمانی که گفته می‌شود پیامی را بگوید او پاسخ می‌دهد «من چه کسی هستم تا پیام بگویم»، مادری هدایای خود را جبهه‌ها می‌فرستد و یا بچه‌ای نامه‌ای پر از احساس و عشق برای رزمندگان ارسال می‌کند حاوی پیام اصلی هستند؛ پس بروید و پیام‌ها را از آن‌ها دریافت کنید.

فرمانده مرکز توپخانه اصفهان خاطرنشان کرد: والدین شهدا گوهرهای پنهانی هستند که باید از آن‌ها برای خاطره‌نگاری شهدا بهره گرفت تا نسل‌های آینده با اهداف، آرمان‌ها ورشادت‌های رزمندگان و شهدای هشت سال دفاع مقدس آشنا شوند.

وی خاطرنشان کرد: عشق به وطن و ایثارگری رزمندگان دوران هشت سال دفاع مقدس به معنای حقیقی روحیه بی‌نظیری در وجود شهدا بود.

فرمانده در دوران دفاع مقدس منبع معنوی بود

امیر جهادی گفت: در طول تاریخ هر زمان کشور به مخاطره افتاد، جوانان وارد میدان شدند و سکوت نکردند.
 
وی تصریح کرد: در تاریخ دفاع مقدس یک ویژگی خاص و برجسته وجود دارد و آن این است که برای اولین بار فرمانده‌مان یک مرجع تقلید، مرجع مذهبی و منبع معنویت بود و همین امر رمز پیروزی ملت ایران بر رژیم بعث شد.

فرمانده مرکز توپخانه اصفهان اذعان داشت: حضور امام راحل در دوران دفاع مقدس به جنگ قداست خاصی بخشیده بود و باید گفت که در دنیا چنین قداستی وجود نداشت.

وی در ادامه تصریح کرد: در هیچ کجای دنیا فرمانده ارتش از منبع معنوی برخوردار نیست، اما ارتش و ملت ایران در جنگ و دفاع مقدس از یک فرمانده معنوی که نقش موثری در پیشرفت جنگ داشت، حضور داشتند.

امیر جهادی خاطرنشان کرد: جوانان امروز فرزندان و بردادران‌‌ همان رزمندگان دفاع مقدس هستند فقط باید زمینه برای حضور آن‌ها در عرصه‌های مورد نیاز فراهم شود و قطعا هر زمان نیاز باشد وارد میدان نبرد خواهند شد.

وی اذعان داشت: جوانان و فرزندان کشورمان بعد از پیروزی انقلاب در مدارس و دانشگاه‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی تحصیل کرده‌اند و اگر زمانی حمله‌ای صورت گیرد و دفاعی نیاز باشد قطعا نسل مروز بیشترو با تجربه گذشتگان بهتر مبارزه خواهند کرد.

ارشد نظامی در استان‌های اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری گفت: سربازان ایرانی در دنیا مثال زدنی هستند و قدرت حضور آن‌ها بازدارندگی در سطح جهانی ایجاد کرده است.
 
جوانان امروز نیروهای پادر رکاب ولایت هستند
 
امیر سرتیپ دوم جهادی با بیان اینکه جوانان و ملت ایران همواره نیروی انسانی متعهد و پادر رکاب هستند و تهدیدی برای دشمنان نظام و انقلاب به شمار می‌روند، افزود: شهیدان همت، صیاد شیرازی، باکری، آب‌شناسان و اعرابی هنوز هم در بین جوانان و سربازان نسل امروز وجود دارند، اما باید زمینه حضور و اقدام برای آن‌ها فراهم شود و قطعا در مواقع لزوم و مورد نیاز جوانان خود را نشان خواهند داد.

وی با اشاره به اینکه دوران دفاع مقدس مانند یک کتاب مقدس است، اذعان داشت: باید وقایع و رویدادهای دوران دفاع مقدس به نسل‌های آینده بازگو شود و ماندگار بماند.
 
امیر جهادی خاطرنشان کرد: در عرصه دفاع مقدس، رزمندگان و شهدا دنیا را‌‌ رها کردند و در مقابل دشمنی ایستادند که خود را مقتدر می‌دانست و برای تصرف ایران نقشه کشیده بود، اما با حضور رزمندگان آرزو‌های این دشمن نقش بر آب شد.
 
دید کارگردانان از جنگ در حوزه ارتش نگاه تک تیراندازی است
 
فرمانده مرکز توپخانه اصفهان با اشاره به اینکه در حوزه تولید فیلم و رسانه مربوط به دوران دفاع مقدس کارهای مطلوبی انجام گرفته اما هنوز کافی نیست، افزود: فیلم‌سازان و تهیه‌کنندگان در حوزه ارتش جمهوری اسلامی ایران و نقش آن‌ها در عرصه دفاع مقدس کارهای مناسبی را انجام نداده‌اند و در این زمینه کوتاهی شده است.
 
وی با بیان اینکه دید کارگردانان از جنگ در حوزه ارتش یک نگاه تک تیراندازی است، خاطرنشان کرد: در تمام عملیات‌ها نیروی هوایی، توپخانه، موشک و پدافند وجود داشت، اما در فیلم‌ها این موارد را نشان نمی‌دهند در حالی که ارتش در دوران دفاع مقدس زحمات و تلاش‌های بسیاری کرد.
 
ارتش با امام راحل در ۱۹ بهمن بیعت کرد و طاغوت را از بین برد
 
امیر سرتیپ دوم جهادی اظهار کرد: ارتش در پیروزی انقلاب نقش مهم و موثری داشت و کارکنان نیروی هوایی نیز بر اساس اعتقادات و باورهای خود با امام راحل در روز ۱۹ بهمن 1357 بیعت کردند و کار آن‌ها سبب شد تا کمر رژیم شکسته شود.

وی ادامه داد: ارتش با انقلاب، مردم و نظام بود و در عرصه دفاع مقدس با تمام وجود تلاش کرد و عاشقانه وارد میدان نبرد شد.

فرمانده مرکز توپخانه اصفهان اذعان داشت: ارتش در دوران طاغوت همچون یک ابزار محسوب می‌شد، اما این هنر انقلاب بود که پیش از پیروزی انقلاب، بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، ارتش را در دست داشت.

وی در ادامه با اشاره به اینکه وسعت انقلاب اسلامی بسیار بزرگ بود، چرا که توانست ارتش را در اختیار بگیرد، گفت: نقش بی‌بدیل خداوند، روحانیت و در راس آن‌ها امام راحل و همچنین ارتش، منابع عظیم و موثری در به ثمر نشستن و پیروزی انقلاب اسلامی هستند.

وی اضافه کرد: نیروهای ارتش در اسلحه‌های خود گل قرار دادند و در کنار مردم قرار گرفتند و نظامیان رژیم فاسد شاهنشاهی را هدف گلوله‌های خود قرار دادند.
 
تعامل ارتش و سپاه دژی مستحکم در مقابل دشمنان است
 
فرمانده مرکز توپخانه اصفهان با بیان اینکه اتحاد، وحدت و همدلی بسیار ارزشمند و مناسبی بین ارتش و سپاه وجود دارد، اظهار کرد: ارتش و سپاه بازوان پرتوان ولایت و رهبری هستند و مقام معظم رهبری به این دو گروه اعتماد کامل دارد، چرا که آن‌ها همواره حامی و پشتیبان ولایت فقیه هستند.
 
وی تصریح کرد: وحدت رویه در حقیقت امری راهبردی و استراتژیک و همچنین نقطه قوت کشور است و دشمن را در رسیدن اهداف بازداشته و بازدارندگی را برای آن‌ها ایجاد کرده است.
 
وی ادامه داد: از زمان شروع جنگ تحمیلی برابر سوابق‌مان یگان‌های ارتش را آموزش دادیم و از سوی ارتش به تجهیزات سپاه کمک شد.

ارشد نظامی آجا در استان‌های اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری در پایان با بیان اینکه سپاه در دوران پیروزی انقلاب اسلامی نیروهای زبده‌ای را تربیت کرده است، گفت: یکی از افتخارات مرکز توپخانه این است که نسبت به آموزش و تشکیل توپخانه سپاه فعالیت‌های بی‌شماری را انجام داده است.
 

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا